+31(0)6-234 430 26 info@hunneketravel.nl

Vakantie voor hond & baas in Zuid-Limburg en omstreken

Vakantie voor hond & baas in Zuid-Limburg en omstreken

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een boeking?

Hunneke Travel biedt een veelzijdig aanbod van vakantieaccommodaties waar de hond welkom is. Wij werken samen met verschillende eigenaren en daarom zijn al onze accommodaties op aanvraag. Dat betekent dat de medewerker van Hunneke Travel alles in het werk zal stellen om u binnen 48 uur te berichten of uw reserveringsaanvraag wel/niet zal worden bevestigd. Reserveringsaanvragen die op officiële erkende Nederlandse en Belgische feestdagen worden gemaakt, worden pas op de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen. Mocht u binnen de hierboven gestelde antwoordtermijn na datum van de reservering géén reactie van ons hebben ontvangen neem dan contact op met +31 (0)6 234 430 26 of mail naar info@hunneketravel.nl of hunneke.travel@xs4all.nl

Is mijn boeking definitief?

Op het moment dat al uw gegevens zijn ingevuld op het reserveringsformulier en u akkoord heeft gegeven op de inhoud van de Algemene Reisvoorwaarden en de Boekings- en betalingsvoorwaarden van Hunneke Travel is uw reservering/boeking op aanvraag bindend. Mocht de door u gewenste periode niet beschikbaar zijn dan ontvangt u als extra service binnen 48 uur een alternatief. Uiteraard mag u dit alternatief weigeren en vervallen alle wederzijdse rechten en plichten. Wilt u een optie nemen (maximaal 7 dagen uitzonderingen daargelaten) of eerst informatie inwinnen over een bepaald huis, dan kunt u daarvoor het contactformulier gebruiken.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Uw ontvangt uiterlijk 3 werkdagen ná een positieve bevestiging van de door u gemaakte reservering, de factuur en de boekingsbevestiging per e-mail. De aanbetaling is altijd 50% van de huursom plus de reserveringskosten en een eventueel bij ons afgesloten annuleringsverzekering. De aanbetaling dient binnen 7 dagen na de factuurdatum te zijn voldaan. Nadat wij de aanbetaling hebben ontvangen is uw boeking pas gegarandeerd. Hierover ontvangt u een aanbetalingsbevestiging per e-mail. Het restantbedrag dient 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer u binnen zes weken voor vertrek boekt, dient u het totale bedrag in een keer over te maken. Indien de totale reissom lager is dan € 500,00, voldoet u de gehele reissom in een keer binnen 7 dagen na factuurdatum en is er géén aanbetalingsregeling van toepassing. Bij een boeking op kort termijn gelden afwijkende betalingsregels en deze zullen tijdens het boekingsproces worden medegedeeld.

Betaal ik reserveringskosten?

Per reservering berekenen wij € 17,50 kosten. Hunneke Travel waardeert een tweede reservering binnen een kalenderjaar en dan worden er ook geen reserveringskosten meer voor u in rekening gebracht!

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Het kan voorkomen dat u uw reis door onverwachte omstandigheden moet annuleren. Wij raden u dan ook aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten bij boeking en dat kan nog tot 7 dagen ná de reservering. Mocht u toch moeten annuleren dan ontvangt u bij een geldige annuleringsreden conform de afgesloten annuleringsverzekering, de totale reissom en/of deels de niet genoten vakantiedagen terug. (zie annuleringsverzekering voor de verschillende soorten premie’s en de voorwaarden). Stuur ons een e-mail met de reden van uw annulering en o.v.v. van uw boekingsnummer.

Wat zijn mijn annuleringskosten?

De annuleringskosten die wij hanteren zijn de volgende: – 30% van de reissom bij annulering tot 42 dagen voor aankomst. – 60% van de reissom bij annulering tot 28 dagen voor aankomst. – 100% van de reissom bij annulering binnen 28 dagen voor aankomst en bij niet verschijnen/no-show. Bij sommige Hunneke Travel arrangementen gelden afwijkende  boekingsvoorwaarden en annuleringsvoorwaarden. Deze staan dan vermeldt bij de omschrijving van het Hunneke Travel Arrangement en ontvangt bij de boekingsbevestiging.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Het kan voorkomen dat u uw reis wilt wijzigen. Een voorbeeld hiervan kan zijn dat er een extra persoon bijkomt of juist niet mee gaat. Of u wilt de datum wijzigen (mits plaatsbeschikbaarheid). Voor dergelijke verzoeken rekenen wij € 25,00 per wijziging en de eventuele aan de wijziging verbonden extra verblijfskosten. Stuur ons een e-mail met de gewenste wijziging en o.v.v. uw boekingsnummer. Bij een annulering berekenen wij naast de geldende annuleringskosten óók € 25,00 administratiekosten.

Is er een afkoelingsperiode en of bedenktijd?

Wij willen u er met klem op wijzen dat de ‘Wet koop op afstand’, waarbij de consument een bedenktijd krijgt in het geval van een online aankoop, deze wet uitdrukkelijk niet van toepassing is op reisovereenkomsten.

Wat zijn de verblijfskosten voor mijn hond(en)?

Het meebrengen van een hond/huisdier brengt voor de eigenaar van uw vakantieverblijf achteraf extra schoonmaakkosten met zich mee. Denk hierbij aan de hondenharen en de modderpoten. Bij Hunneke Travel stellen wij de toeslag die normaal gesproken hiervoor moet worden betaald zo laag als mogelijk en in sommige gevallen worden er géén kosten berekend. Dit kan per accommodatie verschillen en de kosten hiervan vind u terug op de prijslijst. Wel stelt de eigenaar van uw vakantieverblijf het zeer op prijs om deze veegschoon achter te laten, hondenharen op te ruimen en altijd een deken/bench of mand mee te nemen om de hond zijn eigen vertrouwde plekje te geven tijdens de vakantie. En wellicht overbodig te vermelden maar laat de hond niet liggen en slapen op het meubilair en in bed!

Wanneer vangt de verhuur aan van een Week, Midweek en Weekend?

Standaard start een week op vrijdagmiddag tot vrijdagochtend. De midweek op maandagmiddag en eindigt op vrijdagochtend. Een weekend start op vrijdagmiddag en eindigt op maandagochtend. In de regel kunt u vanaf 15:00 uur op de dag van aankomst terecht en dient u het verblijf voor 10:00 uur op de dag van vertrek weer te verlaten. Mits anders aangegeven in de omschrijving en de prijslijst en toelichting door de medewerker van Hunneke Travel

Zijn er bijkomende kosten (ter plaatse) en een borg van toepassing?

Hunneke Travel heeft een transparant kostenoverzicht. Op de prijslijst staan de richtprijzen en de bijkomende kosten vermeldt en deze dienen bij boeking en vooraf te worden voldaan. De mogelijkheid bestaat dat de eigenaar van uw vakantieverblijf een extra waarborg vraagt. Deze dient dan betaald te worden ter plaatse tenzij anders is aangegeven.

Ik heb hulp nodig bij het boeken

Als er speciale wensen zijn of er is iets niet duidelijk bij het invullen van het reserveringsformulier/contactformulier, neem dan altijd telefonisch contact met ons op. M: +31 (0)6 234 430 26. Of nog beter stuur ons een e-mail naar: info@hunneketravel.nl of hunneke.travel@xs4all.nl